CRÉIXER EN LA FELICITAT
SINTONIA DE LA FELICITAT
cançons que ens fan feliços
Dinàmica de la paret
Dinàmica ajuntar-nos per afinitats ( nivell educatiu, edat, sexe.....)
Miquel Àngel Essomba
@miquelessomba
DIALNET
PLUJA D'IDEES
com ajuda L’ADMINISTRACIÓ PER
AFAVORIR LA FELICITAT?
La felicitat és la possibilitat de desplegar el nostre projecte vital.
Per acompanyar cap a la felicitat:
- amor incondicional
- confiança
- empatia
La relació amb l'administració és de castic i recompensa.
per tant no hi ha amor
La burocràcia que imposa l'administració és un sistema de desconfiança i de control.
no hi ha confiança
L'administració no reconeix persones, ens percep com números d'un sistema que ha de funcionar .
no existeix l'empatia
Pot actuar l'administració d'una altre manera??? NO SABEM LA RESPOSTA
Per què actua l'administració així?
És un engranatge al servei de l'economia.
Hi ha confusió entre el valor i els preu ( en l'economia de marcat tot té un preu)
"quan consumeixo deixo de ser jo i passo a ser un client"
En el sistema capitalista la competitivitat és el motor del progrès. ( la competitivitat destrueix la possibilitat d'amor entre persones.
El sistema crea una imatge de inseguretat que genera por. Davant la por les persones busquem seguretat. Per la seguretat cedim el control.
Així que es produeix un replegament en valors identitaris on la diversitat es percebuda com una amenaça.
L'espai per canviar aquestes dinàmiques de por és l'educació (entenem com educació molt més que el dret de ser escolaritzat).
Daniel Gabarró
http://danielgabarro.cat/
https://www.facebook.com/gabarrodaniel/
@DanielGabarro
FELICITAT I EDUCACIÓ
SomAtents
http://somatents.com/
@SomAtents
educar l’homo ludens:
MITJanS, estereotipus I FELICITAT
LA FRASE
El periodisme ha de passar de la informació al coneixement per poder prendre decisions.
UNA PEL·LÍCULA
Tots els homes del presidentUN LLIBRE
Un món feliç Aldous Huxley
DIVERTIM-NOS FINS A MORIR NEIL POSTMAN
PRESENCIAS REALES George Steiner
pluja d'idees
1. La felicitat no és una necessitat en si mateixa.
Què volem?
Potser ens conformem amb el que tenim i així podem ser feliços.
El problema el tenim quan som conscients que la societat és desigual.
Quan som conscients que estem oprimits.
Quan som conscients que ens volen controlar.
hem d'escollir i passar a una felicitat en lluita, en marxa.
2. del sapiens al ludents
HOMO SAPIENS
home capaç de raonar
HOMO VIDENS (Giovanni Sartori)
la paraula destronada per la imatge
desconnexió entre mític i lògic Mite i cultura Lluís Duch
HOMO LUDENS
Tot a de ser passar-s'ho bé i sense esforç. DIVERTIM-NOS FINS A MORIR NEIL POSTMAN
3. La informació.
Del què diu Ignació Ramonet podem entendre la informació està controlada pel mateix poder polític que provoca la por a la societat i que ens vol controlar per això:- tenim informació fragmentada
- estem sepultats per informació
- la informació està descontextualitzada
El periodisme ha de passar de la informació al coneixement per poder prendre decisions.
El periodisme utilitza unes imatges per explicar el relat. Segons quin personatge utilitzi el relat servirà per portar als espectadors en una direcció o en una altre.
ESTEREOTIPS
Els estereotips són imatges mentals i construccions socioculturals sense base científica, fruit de l'herència cultural, d'opinions i prejudicis sobre determinades persones. Simplifiquen la realitat
https://ca.wikipedia.org
TIPUS
Personatge rodó, contradictori i evolutiu
ARQUETIPS
Un arquetip o arquetipus és l'encarnació artística d'un conjunt de qualitats personals, de manera que esdevé símbol i model d'aquest. Personatges reals o de ficció posteriors poden respondre als arquetips o ideals fixats per la tradició. https://ca.wikipedia.org
Un arquetip o arquetipus és l'encarnació artística d'un conjunt de qualitats personals, de manera que esdevé símbol i model d'aquest. Personatges reals o de ficció posteriors poden respondre als arquetips o ideals fixats per la tradició. https://ca.wikipedia.org
Segons Katz un relat només tindrà èxit si els líders d'opinió el certifiquen.
Marta Avilés
jocs enriolats
jocs de taula suara
buidatge valoració felicitat
TERESA FORCADA professora
Esther Prim, titellaire
capses d’anada i tornada
Experiències d’acollida emocional
Presentacio Grups 033Educa2016 Capses by 033educa on Scribd
EXPERIÈNCIES DE FELICITAT
Juan, Javi, Kevin.....
En una UEC se estudia mejor. Aprendes con una sonrisa.
Me han dado el tiempo para poder estudiar.
Pensaba que trabajar sin cobrar era un rollo, luego aprendi que trabajando podia hacer felices a los otros.
El primer dia da la UEC me llevaron a Lleida a buscar pintura.
Me sentia valorado.
Los profes de la UEC me han canviado la vida.
Los profes de la UEC nos transmiten felicidad.
esfrog
@EsFrog
https://www.frogs.no/
programa de lideratge per a joves
CREIXEMENT PERSONAL
víctor febrer
http://qigongcoach.org/
http://www.creixeltaller.com/?q=node/125
txikung
kadampa
camins per buscar la felicitat
DaVID MEDINA
LA FRASE
Un cop acabat el joc el rei i el peó tornen a la mateixa caixa (proverbi italià)
GAMIFICACIó a les aules
NIVELLS DE JOC PER L'AULA
1. KAHOOT2. SERIUS GAMES
3. JOC I AULA
La gamificació no és innovació educativa. És recordar una manera d'ensenyar que havíem oblidat