10a ESCOLA D'ESTIU

CRÉIXER EN LA FELICITAT


 

SINTONIA DE LA FELICITAT

cançons que ens fan feliços

Què et fa moure? 
Dinàmica de la paret
Qui som? 
Dinàmica ajuntar-nos per afinitats ( nivell educatiu, edat, sexe.....) 
 

Miquel Àngel Essomba

@miquelessomba

DIALNET 

 

PLUJA D'IDEES

com ajuda L’ADMINISTRACIÓ PER
AFAVORIR LA FELICITAT?

La felicitat és la possibilitat de desplegar el nostre projecte vital.
Per acompanyar cap a la felicitat:
  • amor incondicional
  • confiança
  • empatia
L'administració actua en direcció contrària a la felicitat.
La relació amb l'administració és de castic i recompensa.
per tant no hi ha amor

La burocràcia que imposa l'administració és un sistema de desconfiança i de control.
no hi ha confiança 

L'administració no reconeix persones, ens percep com números d'un sistema que ha de funcionar .
no existeix l'empatia

Pot actuar l'administració d'una altre manera??? NO SABEM LA RESPOSTA
Per què actua l'administració  així?

És un engranatge al servei de l'economia.
Hi ha confusió entre el valor i els preu ( en l'economia de marcat tot té un preu)
"quan consumeixo deixo de ser jo i passo a ser un client"
En el sistema capitalista la competitivitat és el motor del progrès. ( la competitivitat destrueix la possibilitat d'amor entre persones.
El sistema crea una imatge de inseguretat que genera por. Davant la por les persones busquem seguretat. Per la seguretat cedim el control.
Així que es produeix un replegament en valors identitaris on la diversitat es percebuda com una amenaça.

L'espai per canviar aquestes dinàmiques de por és l'educació (entenem com educació molt més que el dret de ser escolaritzat).
   

Daniel Gabarró

  http://danielgabarro.cat/

https://www.facebook.com/gabarrodaniel/

@DanielGabarro

 

 


FELICITAT I EDUCACIÓ

 

 






SomAtents

  http://somatents.com/

@SomAtents

 

 

educar l’homo ludens:
MITJanS, estereotipus I FELICITAT

LA FRASE

 El periodisme ha de passar de la informació al coneixement per poder prendre decisions.

UNA PEL·LÍCULA

Tots els homes del president

UN LLIBRE 

Un món feliç Aldous Huxley 

DIVERTIM-NOS FINS A MORIR   NEIL POSTMAN

PRESENCIAS REALES George Steiner

 pluja d'idees

1. La felicitat no és una necessitat en si mateixa.

Què volem? 

Potser ens conformem amb el que tenim i així podem ser feliços. 

El problema el tenim quan som conscients que la societat és desigual.  

Quan som conscients que estem oprimits. 

Quan som conscients que ens volen controlar. 

 

hem d'escollir  i passar a una felicitat en lluita, en marxa.

2. del sapiens al ludents 

 HOMO SAPIENS    

home capaç de raonar

HOMO VIDENS  (Giovanni Sartori) 

la paraula destronada per la imatge

desconnexió entre mític i lògic Mite i cultura Lluís Duch

HOMO LUDENS 

Tot a de ser passar-s'ho bé i sense esforç. DIVERTIM-NOS FINS A MORIR   NEIL POSTMAN

  3. La informació.

Del què diu Ignació Ramonet podem entendre  la informació està controlada pel mateix poder polític que provoca la por a la societat i que ens vol controlar per això:
  • tenim informació fragmentada
  • estem sepultats per informació
  • la informació està descontextualitzada
 El periodisme ha de passar de la informació al coneixement per poder prendre decisions.

El periodisme utilitza unes imatges per explicar el relat. Segons quin personatge utilitzi el relat servirà per portar als espectadors en una direcció o en una altre.

ESTEREOTIPS
Els estereotips són imatges mentals i construccions socioculturals sense base científica, fruit de l'herència cultural, d'opinions i prejudicis sobre determinades persones. Simplifiquen la realitat
https://ca.wikipedia.org 
TIPUS
 Personatge rodó, contradictori i evolutiu
ARQUETIPS
Un arquetip o arquetipus és l'encarnació artística d'un conjunt de qualitats personals, de manera que esdevé símbol i model d'aquest. Personatges reals o de ficció posteriors poden respondre als arquetips o ideals fixats per la tradició. https://ca.wikipedia.org 

Segons Katz un relat només tindrà èxit si els líders d'opinió el certifiquen.

 




Marta Avilés

jocs enriolats

jocs de taula suara

buidatge valoració felicitat



 

 










TERESA FORCADA professora      

Esther Prim, titellaire

 

 

 

capses d’anada i tornada
Experiències d’acollida emocional


 

 

 


EXPERIÈNCIES DE FELICITAT

Juan, Javi, Kevin.....

En una UEC se estudia mejor. Aprendes con una sonrisa.
Me han dado el tiempo para poder estudiar.
Pensaba que trabajar sin cobrar era un rollo, luego aprendi que trabajando podia hacer felices a los otros.
El primer dia da la UEC me llevaron a Lleida a buscar pintura.
Me sentia valorado.
Los profes de la UEC me han canviado la vida.
 
Los profes de la UEC nos transmiten felicidad.   

 

 

 



esfrog

@EsFrog

https://www.frogs.no/


programa de lideratge per a joves

 

 

 

CREIXEMENT PERSONAL





víctor febrer

http://qigongcoach.org/

 http://www.creixeltaller.com/?q=node/125

 

 

txikung

 




kadampa

camins per buscar la felicitat

 

 

 

 

DaVID MEDINA

 

 

LA FRASE

  Un cop acabat el joc el rei i el peó tornen a la mateixa caixa (proverbi italià)

GAMIFICACIó a les aules



NIVELLS DE JOC PER L'AULA 

1. KAHOOT

2. SERIUS GAMES
3. JOC I AULA


La gamificació no és innovació educativa. És recordar una manera d'ensenyar que havíem oblidat